Eenheid in verscheidenheid is ons uitgangspunt

De kerkdorpen van Den Dungen, Gemonde, Schijndel en Sint-Michielsgestel vormen samen het hart van de Meierij, dat zich kenmerkt door haar vriendelijke en gastvrije uitstraling. Sinds 1 januari 2013 vormen de vier kerklocaties van deze dorpen één nieuwe parochie, die langzaam maar zeker een eigen gezicht begint te krijgen. De hoofdkerk en het secretariaat van de parochie zijn gevestigd in Schijndel. “Eenheid in  verscheidenheid” is daarbij ons uitgangspunt. Ieder dorp, iedere lokale geloofsgemeenschap heeft iets eigens en dat willen we koesteren, maar we hebben ook één gezamenlijk doel voor ogen: uitgroeien tot een levendige geloofsgemeenschap, waarin parochianen alle kansen krijgen om hun eigen levenservaringen te toetsen aan de Blijde Boodschap, die Jezus ons gebracht heeft. Onze parochie wil een vierende, lerende en dienende gemeenschap zijn voor jong en oud, een gemeenschap, waarin mensen hun leven kunnen vieren van de wieg tot het graf.

Begrippen als open, gastvrij, uitnodigend, inspirerend en laagdrempelig spreken ons aan, maar ook de zin: “Leven en werken in de geest van Jezus van Nazareth”.

Wij nodigen iedereen, van jong tot oud, van harte uit om aan te schuiven aan de ronde tafel, die een goede herberg kenmerkt, waaraan stamgasten en voorbijgangers met elkaar in gesprek gaan. “Waar er twee of drie in mijn naam bijeen zijn, ben Ik in hun midden.”

Wij hopen van harte, dat u door de inhoud van deze met zorg samengestelde website een warm thuisgevoel krijgt.

Van harte welkom.