Kerkberichten parochie H. Michaël

Vanaf 1 juni a.s. mogen we weer samen vieren in onze kerken.

Hoe graag we ook weer met iedereen samen willen komen, het zal tot 1 juli beperkt moeten

blijven tot 30 mensen per viering. Na 1 juli zouden er maximaal 100 mensen aanwezig

mogen zijn. Dit alles onder voorbehoud van de ontwikkelingen in de samenleving.

Dit vraagt nogal wat van u en van ons. We willen dit op de volgende manier gaan organiseren:

U kunt van maandag tot en met vrijdag van 9.30 uur tot 12.30 uur, reserveren door telefonisch contact op te nemen met de gewenste kerklocatie. U kunt dan opgeven naar welke viering u wilt gaan en met hoeveel personen. U kunt ook mailen naar het opgegeven mailadres.

Bereikbaarheid locaties:

Schijndel                    073-549.2215                         info@michaelparochie.nl

Den Dungen               06-58856995                         secretaressemichael@gmail.com

Overige parochiële zaken 073-5941280 dendungen@michaelparochie.nl

Sint-Michielsgestel   06-58856995            secretaressemichael@gmail.com

Overige parochiële zaken 073-5512215 gestel@michaelparochie.nl

Gemonde                   073-551.3911                         Lambertusgemonde@gmail.com

Vanaf het weekend van 13-14 juni mogen wij weer Eucharistie vieren met communie uitreiking.

Mocht het aantal van 30 al overschreden zijn, dan bieden we u een plaats aan voor de

eerstvolgende viering.  Als u een intentie opgeeft voor een bepaalde dag, wilt u dan ook aangeven of u aanwezig zult zijn?

Alle andere samenkomsten, zoals het samen koffie drinken na vieringen, kinderwoorddiensten, koorrepetities, vergaderingen en catechetische bijeenkomsten worden tot nader bericht afgelast.

Uw gezondheid is onze gezondheid en daarom zijn er 10 geboden waaraan we ons proberen te houden.

1. We volgen de aanwijzingen op die ons worden gegeven.

2. We gaan niet de kerk binnen als we verkouden zijn of verhoging hebben. We hoesten en niezen in onze elleboog en we gebruiken papieren zakdoekjes.

3. We houden anderhalve meter afstand van elkaar.

4. We volgen de looprichting binnen de kerk.

5. We ontsmetten onze handen bij binnenkomst en ook net voordat we de H. Communie mogen ontvangen.

6. We bidden samen, maar zingen niet samen.

7. We wensen elkaar alle vrede toe maar geven elkaar geen hand. Vriendelijk elkaar toeknikken kan namelijk ook.

8. We proberen bij de collecte en bij de offerblokken de schaal en het offerblok niet aan te raken.

9. We zitten alleen als huisgenoten bij elkaar en alleen op de plaatsen die aangegeven zijn.

10. We zijn niet boos of chagrijnig door de spelregels die er nu zijn, maar we zijn blij dat we samen het geloof mogen vieren.

Dank voor uw medewerking.